FÅ DINE FLOTTE MAVEMUSKLER FREM

FÅ DINE FLOTTE MAVEMUSKLER

FREM

FÅ DINE FLOTTE MAVEMUSKLER FREM VED AT BRUGE SIMPLE METODER

Alle mennesker har mavemuskler, også selvom de har en stor ølmave. Men ordsproget, “mavemuskler skabes i køkkenet” er fuldstændigt rigtigt. Det kræver nemlig at du har styr på kosten og får den rigtige mængde kalorier i forhold til din daglige aktivitet, for at komme ned i fedtprocent og få synlige mavemuskler. Mavemusklerne gemmer sig nemlig bag det lag fedt, som du har gået og samlet på med tiden.

Men det er også meget vigtigt, at du træner mavemusklerne med koncentration, for at de kan være synlige, når du kommer ned i fedtprocent. Dvs. det kræver at du koncentrerer dig om at skabe en solid muskelmasse og stærk midtsektion, som populært kaldes personens ”core”, for at fremkalde den bedste markering af mavemusklerne.

Mavemuskler består mest at røde muskelfibre, som skal igennem en anelse mere stress end de hvide muskelfibre, for at kunne reagere. Derfor kræver de større antal repetitioner under træning - op til omkring 20 gentagelser.

Disse punkter vil sørge for, at du får den mest effektive træning og at du ikke spilder din tid.

1.Hold sammentrækningen

2.Pust ud

3.Giv slip langsomt

Maveøvelser består primært af at du trækker dine mavemuskler sammen, tømmer lungerne ved at puste ud, holder sammentrækningen og giver langsomt slip igen. Hold derfor sammentrækningen på toppen af hver repetition og giv langsomt slip i stedet for at kaste kroppen frem og tilbage og gynge og prøve at lave flere gentagelser og race igennem øvelsen.

Koncentration

Det er vigtigt at du føler og mærker aktiviteten i den muskel der arbejder. Mærk dine mavemuskler arbejde ved evt. at trykke let på dem med fingerspidserne.

En lille bevægelse

At løfte skulderbladene fra jorden, er oftest det eneste der skal til for at lave en mavebøjning. At løfte hele overkroppen gør at du mister kontakten til mavemusklerne, og begynder at bruge andre muskler og derfor ikke får det optimale ud af øvelsen, fordi belastningen ikke holdes på mavemusklerne.

Fasthold konstant spænding

Mavemuskler restituerer hurtigt, hold derfor en konstant spænding under hele øvelsen uden at holde pause, for at belaste dem mest muligt. Selv et lille sekunds pause kan gøre det vanskeligt for dig at opnå muskel træthed.

Tag en bestemt hvilepause imellem dine sæt

Efter at have afsluttet et sæt skal du huske at hvile nok til at kunne udføre øvelsen igen, eksempelvis 30 eller 60 sekunder. Hvis du starter for tidligt vil du ikke kunne belaste dem nok til, at opnå din max repetition, da de dermed ikke har fået tid til at restituere.

Støt i stedet at bære

Hvis du har hænderne på hoved så støt hoved med fingrene under øvelsen, i stedet for at trække eller bære det.

 

Træn maven fra flere vinkler

Sørg for at følge et program der rammer de øvre, nedre og de skrå mavemuskler.

 

NYHEDER & ARTIKLER

 

Hvad er NLP coaching?

 

 

Om mig

KONTAKT INFO.

 

World Trade Center Ballerup GymGeneration (Fit&Sund)

Borupvang 3c

2750 Ballerup

+45 27999997

CVR-nr.: 27075592 - Copyright @ All Rights Reserved